Kamis, 12 November 2015

Buasir Relief - Rawatan Semulajadi Untuk Buasir

Buasir Relief - Rawatan Semulajadi Untuk Buasir

Terdapat berjuta-juta orang di seluruh dunia yang menderita dengan keadaan yang dikenali sebagai buasir atau buasir. Buasir adalah disebabkan apabila dinding usus melemahkan membolehkan vena untuk memecahkan dan hampir sama dengan bagaimana bentuk hernia, urat ini kemudian menjadi meradang menyebabkan kesakitan, kegatalan dan ketidakselesaan umum, seringkali saluran darah akan mula berdarah dan ia adalah apabila ini berlaku bahawa orang mula mencari jenis bantuan buasir.

Terdapat banyak sebab mengapa dinding usus menjadi lemah, salah satu yang paling biasa adalah meneran cuba untuk mengosongkan usus ketika sembelit. Meneran ini menyebabkan tekanan yang melampau di dinding usus dan juga untuk urat di kawasan itu yang sering menyebabkan buasir.

Terdapat pada dasarnya dua jenis tertentu buasir, dalaman dan luaran. Buasir luaran biasanya lebih menyakitkan daripada dua tetapi berdarah kurang kerap daripada buasir dalaman. Buasir dalaman biasanya lebih selesa daripada mereka yang menyakitkan, walaupun rasa sakit boleh menjadi agak tidak tertanggung semasa membuang air besar, mereka bagaimanapun, jauh lebih cenderung untuk berdarah dari buasir luaran yang sering gejala pertama daripada longgokan dalaman yang perasan dan ini biasanya apabila mengelap selepas pemindahan yang.

Hari ini, ramai orang yang mempunyai buasir memilih untuk menggunakan ubat semula jadi, sering menggunakan herba yang biasa dan mudah didapati dan buah-buahan. Dua ubat yang popular seperti melibatkan penggunaan buah ara kering dan benih mangga, yang kedua-duanya berkesan untuk berhenti sembelit, buah blackberry adalah satu lagi kegemaran bagi mereka yang menderita dengan buasir yang berdarah.

Rajah kering: Cuci buah ara kering dengan teliti dan kemudian rendam dalam air semalaman, mereka kemudian perlu diambil, bersama-sama dengan air itu mereka telah direndam di dalam, sekali pada waktu pagi dan sekali lagi pada waktu malam.
Benih mangga: Proses menggunakan biji mangga sebagai rawatan buasir adalah sedikit lebih lama kerana mereka perlu dikeringkan keluar dengan teliti dan kemudian dihancurkan menjadi serbuk. Mango serbuk biji boleh diambil apabila buasir marah tetapi hanya dua kali sehari dan dos tunggal hendaklah tidak lebih daripada dua gram, ramai orang mencari cara yang lebih mudah dan lebih menyenangkan untuk mengambil serbuk ini adalah untuk mencampurkannya dengan madu.
Blackberry buah-buahan: Buah blackberry akan dapat membantu menghentikan buasir anda daripada pendarahan dan perlu dilihat sebagai strategi jangka panjang dan bukannya ubat jangka pendek kerana mereka perlu dimakan sepanjang musim buah yang biasanya antara dua dan tiga bulan, dengan berbuat demikian pendarahan buasir perlu dihalang daripada kembali. Untuk menggunakan ubat ini hanya makan buah blackberry setiap pagi dengan garam.
Secara umum paling buasir semula jadi, menyembuhkan kerja dengan membantu untuk melembutkan najis dan dengan itu menghalang mana-mana tempoh sembelit. Tiada sembelit bermakna bahawa tidak ada apa-apa tekanan yang tidak perlu di kawasan dubur di mana buasir adalah biasa, ini juga akan membantu dalam mengecut buasir sedia ada ke tahap di mana mereka kontrak sepenuhnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar