Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Home Asli untuk Penyakit Biasa

Pemulihan Home Asli untuk Penyakit Biasa

Remedi rumah semula jadi boleh menjadi indah apabila memerlukan penawar cepat dan anda tidak boleh mendapatkan seorang doktor atau farmasi untuk membeli ubat-ubatan. Di bawah anda mendapati beberapa cara diuji untuk menjaga berguna musim sejuk ini akan datang, tetapi ingat, jika ragu-ragu, hubungi doktor anda!

SAKIT BELAKANG

Salah satu asas dalam menghapuskan sakit belakang untuk yang baik adalah untuk berehat dengan betul dan dengan meletakkan rata di belakang anda dengan lutut lurus untuk sekurang-kurangnya tiga hingga jam kami.
Menggunakan minyak pudina, minyak Arthcare, minyak atau turpentin bawang putih minyak dan urut ke kawasan masalah perlahan-lahan.
Melakukan senaman yang boleh menguatkan belakang.
Campurkan jus lemon dengan satu sudu garam dan makan setiap hari. Ini mungkin membantu dalam mengurangkan kesakitan.
SELSEMA

Gabungan lazat jus limau dan satu sudu madu yang dicampur dengan air panas boleh membantu mengurangkan atau menghilangkan selesema.
Menyedut wap dan mandi dalam air panas atau panas akan memberi kelegaan daripada hidung dan dada kesesakan pesakit.
Potong jumlah yang murah hati halia dan rebus bersama-sama dengan secawan air. Setelah mendidih, campurkan setengah sudu teh gula dan meminumnya semasa ia panas.
SEMBELIT

Minum jumlah yang betul air setiap hari akan memberikan banyak manfaat kesihatan. Antara ini termasuk pengurangan berlakunya sembelit.
Ambil setengah cawan jus kubis dua kali sehari.
Campurkan 10-13 anggur berbiji susu dan mendidih. Ambil kedua-dua bahan-bahan secara berasingan. • Campurkan setengah cawan jus oren dan setengah cawan minyak zaitun dan minum.
Campurkan segelas susu dengan satu hingga dua sudu teh minyak badam dan minum setiap malam sebelum tidur selama tiga hingga empat hari atau sehingga sembelit adalah dikurangkan.
BATUK

Gabungan lazat jus anggur dan madu boleh membantu menghapuskan batuk.
Makan anggur setiap hari boleh membantu mengurangkan atau menghapuskan berlakunya batuk kerana ia boleh menguatkan paru-paru.
Minum jus lobak merah panas.
Dalam secawan air mendidih, masukkan jus lemon, dihancurkan bawang sederhana dan madu. Ia adalah dinasihatkan untuk minum dua hingga tiga kali sehari.
SAKIT KEPALA

Gula dicampur dengan jus kelapa membantu melegakan sakit kepala.
Termasuk epal segar dalam hidangan sarapan anda untuk satu atau dua minggu untuk menghilangkan sakit kepala dan bentuk kronik. • Minum satu sudu teh madu dicampur dengan segelas air suam.
Gunakan minyak rosemary dalam mengurut kepala.
Minum banyak jus anggur.
SAKIT TEKAK

Campurkan jumlah sedikit air dengan garam dan benih. Berkumur campuran.
Campurkan air suam dengan jumlah sedikit garam dan berkumur.
Gunakan bunga chamomile kering atau oren Cina dan membuat teh menggunakan air panas dan minum campuran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar