Kamis, 12 November 2015

Makanan Yang Membuat Anda menjadi lebih tinggi - Kebenaran Tentang Real Berkembang Lebih Tinggi Didedahkan

Makanan Yang Membuat Anda menjadi lebih tinggi - Kebenaran Tentang Real Berkembang Lebih Tinggi Didedahkan

Berkembang tinggi untuk mencapai penuh anda berpotensi adalah suatu perkara yang beberapa faktor. Genetik memainkan peranan yang besar dalam proses pertumbuhan, tetapi makan yang betul dan melaksanakan hak juga boleh menentukan sama ada anda akan menjadi lebih tinggi dalam kedudukan. Tindakan sedemikian boleh merangsang kelenjar pituitari, yang mengawal rembesan hormon pertumbuhan. Jika ini hormon pertumbuhan dikeluarkan pada masa yang betul, maka anda mungkin tidak dapat mencapai potensi pertumbuhan penuh anda.

Semua orang mahu menjadi tinggi. Banyak di antara kita semua dan banyak di antara kita yang sederhana tinggi. Tetapi jika anda adalah pendek atau sederhana tinggi, tidak ada keperluan untuk meratapi nasib anda. Ia bukan akhir dunia dan anda masih boleh melakukan beberapa perkara supaya anda boleh berkembang beberapa inci lebih tinggi. Mulakan dengan senaman regangan dan makan jenis makanan yang sesuai.

Sesetengah makanan yang terbukti untuk membantu proses pertumbuhan semasa dan selepas akil baligh. Ini makanan, gaya hidup yang sihat, dan latihan yang betul (aerobik, regangan, dan kembali memperkukuh dan perut) boleh membantu meningkatkan ketinggian anda dengan beberapa inci.

Adalah penting untuk memberi tumpuan kepada makanan yang belum diproses dengan vitamin, mineral dan protein yang tinggi. Salah satu jenis makanan untuk makan ayam, yang merupakan salah satu daripada daging yang lebih baik. Seperti ikan, ayam mempunyai banyak protein dengan kiraan rendah lemak.

Ikan memberi manfaat kepada pertumbuhan kerana ia adalah tinggi dalam protein dan rendah lemak; kandungan lemak yang lebih rendah daripada kandungan lemak daging lembu. Walau bagaimanapun, lemak yang terdapat dalam ikan (omega-3 asid lemak), sihat dan meningkatkan kesihatan hati seseorang dan meningkatkan pertumbuhan semula otot.

Susu mempunyai banyak vitamin dan mineral yang individu perlu meningkatkan ketinggian mereka. Telur, terutamanya putih telur, juga tinggi protein. Putih telur mempunyai asasnya tiada lemak, jadi kita tidak perlu bimbang tentang berat badan yang berlebihan.

Selain daripada kaya dengan protein makanan seperti telur, ayam, ikan, dan susu, kita juga perlu makan sayur-sayuran jika kita masih mahu tumbuh tinggi, walaupun oleh sekurang-kurangnya beberapa inci. Sayur-sayuran mempunyai vitamin yang paling tinggi kepada nisbah lemak. Ini bermakna bahawa sayur-sayuran boleh menyediakan anda dengan semua vitamin yang anda perlukan. Sayur-sayuran hampir tiada lemak.

Ia juga penting untuk menjauhkan diri dari makanan yang mengandungi jumlah yang berlebihan lemak, gula diproses (minuman ringan), garam, dan pemanis tiruan. Jika anda juga ingin menjadi lebih tinggi, anda mesti menahan diri daripada minuman berkafein seperti soda dan kopi. Juga menjauhkan diri dari minuman beralkohol. Dasarnya adalah: menggabungkan diet yang sihat dan gaya hidup yang baik untuk meningkatkan peluang anda untuk membesar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar