Kamis, 12 November 2015

Jadi Apakah Cara Terbaik Untuk Mengairi Sinus saya?

Jadi Apakah Cara Terbaik Untuk Mengairi Sinus saya?

Pengairan sinus adalah sejenis prosedur alternatif untuk mengepam keluar lendir di sepanjang hidung dan sinus petikan. Yang berasal dari India, ia telah digunakan selama berabad-abad untuk memberikan bantuan kepada orang yang mengalami resdung, selsema, hidung tersumbat dan rinitis alergi. Menurut kajian, ia boleh menjadi amat berkesan dan tidak melibatkan kesan sampingan apabila diambil dengan sempurna.

Orang yang ingin meninggalkan bermunculan pil biasa diberikan untuk resdung dan masalah berkaitan, boleh mendapat manfaat daripada prosedur ini. Tiada kesan sampingan yang terlibat, tidak seperti ubat-ubatan yang boleh menyebabkan mengantuk. Ia amat murah dan ia boleh dilakukan sendiri di rumah. Selain itu, bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat larutan garam yang boleh didapati di dapur purata: air yang bersih dan garam.

Melaksanakan prosedur ini boleh dilakukan dalam pelbagai cara. Ada satu pendekatan di mana tidak ada alat khas diperlukan kecuali tangan berbentuk Cangkir anda. Walaupun terdapat beberapa pendekatan yang memerlukan penggunaan alat-alat khas. Salah satu daripadanya adalah picagari mentol yang membolehkan anda untuk mengawal aliran penyelesaian yang memasuki lubang hidung dan terpancut melalui petikan sinus.

Kemudian ada juga periuk neti, yang kelihatan seperti periuk teh sedikit. Muncung A dilampirkan kepadanya; ini diletakkan di dalam salah satu daripada lubang hidung untuk membolehkan penyelesaian untuk masuk ke dalam rongga hidung. Kedudukan kepala yang diselaraskan untuk memudahkan aliran penyelesaian secara semula jadi dengan bantuan graviti.

Ia mungkin untuk membeli larutan garam yang sudah dibuat. Tetapi mencampurkan anda sendiri tidak begitu sukar. Bahan yang anda perlukan adalah murah. Hanya menambah setengah sudu teh garam dan secubit baking soda ke dalam secawan air suam. Tetapi jangan menggunakan air paip untuk pengairan sinus anda kerana ia mungkin mempunyai kekotoran yang hanya boleh memburukkan lagi masalah tersebut. Di samping itu, garam yang anda perlu menggunakan tidak boleh menjadi jenis yg mengandung natrium.

Menggunakan formula ini dalam mewujudkan penyelesaian adalah penting kerana ia bertujuan untuk memberi tumpuan yang sama seperti air mata anda. Dalam melaksanakan prosedur, kepala anda perlu diletakkan di atas sinki untuk mengelakkan drippings daripada mendapat ke lantai. Mengisi tangan berbentuk Cangkir anda dengan penyelesaian suam. Meliputi satu hidung dan menghisapnya penyelesaian dengan yang lain. Meniup hidung anda perlahan-lahan untuk mengeluarkan penyelesaian dan mukus. Ulangi prosedur dengan lubang hidung anda yang lain.

Jika menggunakan picagari mentol atau periuk neti, hanya meletakkan hujung cara itu salah satu daripada lubang hidung anda. Tekan mentol atau sengetkan kepala dan periuk untuk membolehkan larutan garam untuk mengalir ke dalam rongga hidung. Jangan tutup lubang hidung yang lain seperti itu di mana penyelesaian akan keluar. Menyesuaikan sudut kepala anda untuk memastikan penyelesaian sampai ke hidung dan sinus laluan anda. Perlahan-lahan meniup hidung anda selepas itu, kemudian mengulangi prosedur dengan lubang hidung yang lain.

Bagaimanapun, ini prosedur beberapa kali sehari adalah tidak digalakkan. Ini kerana lapisan mukus pelindung saluran hidung boleh dibasuh keluar juga. Selain itu, berbincang dengan doktor anda jika anda ingin mencuba ini untuk mencapai kelegaan daripada sinusitis, selsema, hidung tersumbat, alahan hidung dan lain-lain. Jika dilakukan dengan cara yang betul, pengairan sinus boleh menjadi sangat selamat dan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar