Kamis, 12 November 2015

Home Pemulihan ketuat Pembuangan: Blemish-Peeling Mampu Solutions

Home Pemulihan ketuat Pembuangan: Blemish-Peeling Mampu Solutions

Ketuat adalah yang tidak diingini kerana mereka kelihatan hodoh dan sakit. Walaupun mereka biasanya jauh daripada kanser, ramai memilih untuk membuang ketuat secepat mungkin kerana mereka boleh menyebabkan rasa malu dan harga diri yang rendah. Walau bagaimanapun, anda tidak perlu tergesa-gesa untuk mempunyai pembedahan kosmetik dan menggunakan ubat-ubatan terutama digubal. Terdapat rawatan rumah penyingkiran ketuat berpatutan dan berkesan untuk kerja.

Menggunakan pita saluran untuk menampung ketuat adalah satu kaedah yang popular. Walaupun ini kedengaran seperti mitos, keberkesanannya sebenarnya terbukti oleh para saintis. Potong bahagian kecil pita saluran - hanya cukup untuk meliputi kawasan ketuat yang terjejas itu. Tutup ketuat dan biarkan pita saluran yang duduk di sana 24 jam untuk 5-6 hari. Selepas menyingkirkan pita, anda akan melihat bahawa ketuat menjadi ketara lebih kering. Pengulangan berterusan proses ini akan membuang kulit yang hodoh dalam beberapa minggu.

Teknik seterusnya rawatan rumah penyingkiran ketuat menggunakan bawang putih. Ketuat mengambil masa yang lama untuk sembuh kerana ia disebabkan oleh bakteria. Petikan dari bawang putih mempunyai ciri-ciri anti-bakteria semulajadi yang dapat mendahului pemulihan kulit dari ketuat. Anda boleh memohon bawang putih di kawasan yang terlibat melalui dua teknik: dengan mewujudkan pes atau melalui hubungan secara langsung dengan bawang putih cengkih. Anda boleh menggunakan kapas, pembalut atau pita perubatan untuk memegang bawang putih di tempat.

Dengan menggunakan bahan-bahan berasid juga merupakan satu lagi helah dalam rawatan rumah penyingkiran ketuat. Bahan-bahan ini bekerja dengan menyebabkan "kesan membakar" pada kulit yang terjejas. Selepas itu, kulit yang hodoh akan membentuk keruping yang akhirnya akan mengupas jauh. Bahan-bahan yang lembut berasid termasuk cabutan daripada nanas dan epal masam. Anda juga boleh menggunakan epal cider cuka.

Prinsipnya adalah sama dengan bawang putih. Hanya lembapkan sekeping kapas dengan ekstrak dan meletakkannya di atas ketuat. Anda boleh menggunakan pita perubatan untuk memegang kapas di tempat. Walau bagaimanapun, ia adalah bijak untuk menggunakan kapas yang hanya cukup untuk menampung kulit yang terjejas. Keasidan boleh menyebabkan kekasaran atau perubahan warna pada bahagian-bahagian yang sihat.

Jika remedi penyingkiran ketuat rumah gagal mengupas ketuat hilang selepas beberapa bulan, ia adalah masa untuk berunding dengan doktor kulit. Perhatikan jika terdapat sakit yang berterusan dan kemerahan di kawasan ketuat. Terdapat kes-kes yang jarang berlaku di mana ketuat boleh mengubah kepada pertumbuhan sel malignan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar