Kamis, 12 November 2015

Tumbuhan Dalaman - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 1)

Tumbuhan Dalaman - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 1)

Tumbuh-tumbuhan dalaman adalah bertujuan untuk mencantikkan rumah kami. Walau bagaimanapun, mereka mempunyai pelbagai besar kualiti penyembuhan dan terbukti untuk merawat pelbagai masalah kesihatan.

Komposisi kimia buaya adalah sangat rumit. Oleh itu, tumbuhan ini mempunyai kesan yang berbeza-beza pada badan anda. Aloe akan membantu anda dengan rawatan hidung berair dalam kes sejuk, bronkitis, batuk berlarutan, konjunktivitis dan gastritis. Di samping itu, penggunaan loji itu akan meningkatkan selera makan anda. Anda perlu menggunakan jus tumbuhan. Dalam usaha untuk meningkatkan rasa, anda boleh menambah madu. Jus perlu digunakan manakala segar. Walau bagaimanapun, jika anda mahu untuk memastikan ia, campuran jus (8 bahagian) dengan etanol (2 bahagian). Dari segi perisian luar, anda boleh menggunakan tumbuhan untuk menangani terbakar, bernanah, ulser dan luka perlahan-lahan penyembuhan. Potong daun memanjang, memohon sebelah berlendir pada kawasan yang tidak baik dan mengikat daun untuk badan anda dengan kain kasa.
Lemon kaya dengan vitamin C dan bahan-bahan biologi aktif lain yang bertanggungjawab bagi sifat-sifat penyembuhan tumbuhan. Pulpa mengandungi 50-67 mg% vitamin C, kulit ari - 163 mg%, tetapi pucuk baru lemon - 880 mg%. Di samping itu, buah-buahan yang mengandungi vitamin A dan vitamin B, tetapi kulit - juga vitamin P. ciri-ciri penyembuhan limau diiktiraf lama dahulu. Ia digunakan untuk merawat luka, kudis dan penyakit paru-paru. Di samping itu, ia dianggap sebagai ubat yang sangat berkesan untuk menangani penyakit jantung. Lemon kulit, sama dengan kulit oren, boleh digunakan untuk menghentikan pendarahan pelbagai dan merawat pendarahan. Dalam usaha untuk menghentikan pendarahan hidung, anda hanya perlu menggugurkan beberapa titik jus lemon segar dalam hidung anda. Lemon mengeluarkan Phytoncides di udara, yang terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan penyakit kardiovaskular dan jangkitan saluran pernafasan.
Buah-buahan Chili mengandungi minyak pati, flavonoid, vitamin B, vitamin C, karotena, capsaicin alkaloid dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif yang bertanggungjawab bagi sifat-sifat penyembuhan tumbuhan. Capsaicin alkaloid bertanggungjawab untuk bau yang lemah dan rasa terbakar api dari rempah. Chili memudahkan peredaran darah, merangsang selera makan, memperbaiki penghadaman dan pergaduhan kolik usus. Chili mempunyai tindakan bakteria. Ia boleh digunakan untuk mencegah virus sejuk. Anda harus mengelak daripada memakan kuantiti yang banyak rempah disebabkan oleh hakikat bahawa ia boleh merengsakan uretra dan membran mukus yang lain organisma anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar