Kamis, 12 November 2015

Fakta di Sinusitis Pening

Fakta di Sinusitis Pening

Kadang-kadang, apabila anda berjuang dengan sinusitis, anda boleh mula mendapat pening dan anda tidak betul-betul pasti mengapa. Ada sambungan dan resdung pening kadang-kadang perkara yang perlu diperhatikan. Walau bagaimanapun, dengan fakta kami pada gejala ini mungkin melemahkan, anda akan lebih bersedia dan lebih bersedia untuk menangani ia perlu keadaan semasa.

Sinusitis

Sinusitis ialah keradangan atau jangkitan sinus. Ini sinus sebenarnya poket udara dipenuhi dalam tengkorak anda. Mereka dipenuhi dengan tisu epitelium yang berkhidmat banyak fungsi termasuk humidifying dan menapis bahan-bahan yang tidak diingini di udara. Apabila lapisan menjadi jengkel, ia boleh mula membengkak. Petikan-petikan yang badan menggunakan untuk mengalirkan mukus dari sinus boleh menjadi tersumbat disebabkan oleh bengkak. Jika lendir itu tidak disalirkan dengan sepatutnya, ia menjadi bertakung dan mula menjadi medium yang baik untuk pertumbuhan bakteria.

Pening

Pening adalah keadaan ketidakseimbangan yang boleh menjadi melemahkan jika ia sudah cukup teruk. Ia boleh disebabkan oleh masalah dengan mesej telinga dan mata dan kulit menghantar ke otak. Salah satu organ utama yang kami gunakan untuk mengesan kira-kira adalah telinga. Padanya terdapat cecair diisi organ-organ yang menggunakan otak seperti gimbal, memberitahu ia jalan mana atas, bawah, kiri atau kanan. Apabila isyarat dari telinga tidak sesuai dengan isyarat dari mata atau badan, otak anda mula keliru dan anda mendapat rasa pening.

Sambungan

Sinusitis hampir selalu tidak berbahaya. Kebanyakan kes akan had diri dan hilang tanpa campur tangan perubatan. Walau bagaimanapun, ada kalanya jangkitan atau pertumbuhan bakteria boleh merebak ke organ-organ lain yang berdekatan. Telinga adalah salah satu daripada negara-negara jiran lebih dekat daripada sinus. Jika telinga dalam dijangkiti atau radang, baki penderiaan organ boleh terjejas. Ini boleh membawa kepada salah komunikasi antara mata, badan dan telinga, menghantar anda ke dalam keadaan yang mencabar.

Labyrinthitis satu syarat yang boleh dikaitkan dengan jangkitan saluran pernafasan seperti resdung. Masalah telinga boleh menyebabkan vertigo dan gejala mengelirukan lain.

Rawatan

Tanya doktor anda mengenai gejala anda. Anda boleh mendapatkan preskripsi untuk vertigo untuk membantu anda berurusan dengan gejala-gejala. Walau bagaimanapun, penyelesaian yang terbaik untuk masalah ini adalah untuk mendapatkan ke masalah resdung dengan cepat. Jangan beri mereka peluang untuk merebak ke organ lain.

Klinik Mayo menunjukkan bahawa terdapat empat objektif dalam merawat serangan berulang masalah resdung: untuk mengurangkan keradangan, membantu tubuh mengalirkan lendir bertakung, mencari punca masalah, dan mengurangkan bilangan flare up. Mencari punca masalah ini boleh menjadi salah satu aspek yang paling penting lagi sering diabaikan rawatan dalam kes ini. Ia mungkin datang sebagai satu kejutan kepada sesetengah orang, tetapi menurut Klinik Mayo, bakteria mungkin tidak suspek yang biasa dalam kes-kes ini.

Antibiotik, ubat yang digunakan untuk jangkitan bakteria, mungkin tidak diperlukan dalam kedua-dua kes akut atau kronik, menurut Klinik Mayo. Berbincang dengan doktor anda mengenai ini dan cuba untuk membincangkan cara-cara mungkin untuk sampai ke punca masalah anda. Punca lazim yang lain termasuklah alahan, jangkitan virus, jangkitan kulat, dan keabnormalan hidung.

Jika doktor anda menentukan bahawa anda masih perlu antibiotik, anda perlu mengambil kursus penuh! Sering, apabila orang mula berasa lebih baik, mereka berhenti mengambil meds yang ditetapkan. Jika pertumbuhan bakteria yang menyebabkan masalah anda tidak benar-benar dirawat, ia boleh kembali lebih tahan kepada ubat-ubatan, membuat rawatan lebih sukar.

Alahan dan jangkitan kulat boleh dirawat dengan prosedur lain. Untuk alahan, imunoterapi mungkin menjadi pilihan. Prosedur ini kelihatan untuk membuat badan anda kurang sensitif kepada alergen atau bahan-bahan yang menyebabkan tindak balas.

Walau bagaimanapun, salah satu cara yang terbaik untuk mengekalkan keadaan ini di teluk adalah untuk membuat beberapa pilihan hidup yang lebih sihat. Minum air yang banyak, mendapat tidur yang cukup, dan senaman yang kerap semua hebat pada menjaga keselamatan kamu.

Lanjut mengenai Sinusitis Pening

Jika anda memerlukan maklumat lanjut mengenai keadaan ini, cuba menggunakan Perpustakaan Negara Amerika Syarikat laman web MedlinePlus Medicine.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar