Kamis, 12 November 2015

Yis Jangkitan Home Remedy, Gejala dan Menyembuhkan Asli

Yis Jangkitan Home Remedy, Gejala dan Menyembuhkan Asli

Jangkitan yis boleh menjadi masalah biasa yang memberi kesan kepada kedua-dua lelaki dan wanita. Sakit semasa kencing, pembuangan yang tidak normal, perubahan mood, gatal-gatal, pembakaran dan kerengsaan sekitar aurat adalah tanda-tanda yang biasa dikaitkan dengan jangkitan yis. Pertumbuhan yis biasanya dikawal oleh bakteria di dalam badan kita. Apa-apa perubahan dalam keseimbangan asid-alkali boleh menyebabkan yis berkembang.

Kadang-kadang jangkitan yis boleh merebak atau disebabkan oleh kebersihan yang rendah, lemah sistem imun, perubahan hormon, hubungan seks, pengambilan ubat-ubatan tertentu, pengambilan alkohol (termasuk bir), penggunaan bahan kimia, douching dan penggunaan sabun wangi yang boleh mengubah pH menyeimbangkan dan merangsang pertumbuhan jangkitan yis. Peningkatan paras kadar gula dalam darah juga boleh menyebabkan jangkitan yis.

Jangkitan buah pinggang juga boleh menyebabkan gejala yang sama dan hanya ringan kepada keadaan mesti diberikan rawatan rumah sederhana. A pelepasan jangkitan yis biasanya akan mempunyai bau yang kuat dan tidak menyenangkan dan mudah dikesan.

Jangkitan yis penyelesaian ubat rumah yang sesuai termasuk:

• Pembersihan: Membersihkan dan melegakan aurat sakit dengan yogurt yang nyata. A tampon dicelup dalam yogurt boleh dimasukkan dalam faraj atau yogurt boleh disapu di luar untuk melegakan kawasan sakit. Ini juga membantu bakteria baik untuk membantu melawan yis. Yogurt, ditelan atau digunakan mempunyai manfaat yang sama. Termasuk yogurt dalam diet anda dengan salad atau permulaan untuk mendapat manfaat daripada bakteria baik. Satu lagi remedi rumah yang popular adalah untuk memasukkan ulas bawang putih dalam faraj atau mempunyai ulas bawang putih dengan segelas air. Apple Cider Cuka juga menyediakan manfaat yang sama tetapi perlu dicairkan sebelum memohon pada kulit. Secawan Apple Cider Cuka ditambah kepada air mandi akan memberi manfaat dalam merawat masalah yis ini.


• Diet: Diet yang sesuai boleh membantu menjaga keadaan ini tidak baik di teluk. Makanan yang sihat seperti jus buah-buahan segar dan makanan gandum adalah pilihan makanan yang ideal. Elakkan kafein, minuman berkarbonat, jus dalam tin dan goreng, makanan yang ditapis. Minum banyak air dan elakkan semua jenis makanan yis. Elakkan minuman keras dan bir kerana kedua-dua cenderung untuk meningkatkan penyebaran penyakit yis.
• Pakaian: Pakai pakaian dalam kapas dan mengelakkan penggunaan gentian buatan manusia, pakaian yang ketat, hos seluar atau pakaian basah untuk mencegah permulaan yis.
• Ubat-ubatan: Elakkan pengambilan antibiotik dan pil kawalan kelahiran kerana kedua-dua melemahkan sistem imun.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar