Kamis, 12 November 2015

7 Kesilapan Yang Ruin Keputusan Qigong anda

7 Kesilapan Yang Ruin Keputusan Qigong anda

* Qigong Pemula Kesilapan # 1 - Tidak Cukup menenangkan *

Mari kita mendapatkan hak yang jelas satu perkara dari awal. Jika anda tidak boleh berehat, anda tidak boleh melakukan qigong - mudah. Ramai orang mengamalkan qigong dengan tujuan untuk dapat untuk berehat lebih. Tetapi dapat berehat hanya permulaan mengamalkan qigong. Anda mesti belajar untuk tidak hanya berehat dari segi fizikal, tetapi untuk berehat mental, emosi dan rohani. Jika anda boleh melakukan ini dengan baik anda akan mencapai salah satu kemahiran teras qigong - iaitu memasuki Qigong State of Mind (QSOM).

* Qigong Pemula Kesilapan # 2 - Tidak Mewujudkan Satu Amalan Harian *

Ini adalah perkara biasa. Ia adalah satu kesilapan yang saya buat diri saya apabila saya mula dan ia adalah salah satu pelajar baru saya kerap dilupakan. Sesetengah daripada mereka hanya mengamalkan mingguan apabila mereka datang ke kelas! Anda lihat jika anda amalan adalah sekali-sekala, maka keputusan anda akan sekali-sekala. Jika anda mengamalkan selama 3 hari dan kemudian perlu cuti sehari, dan kemudian berlatih selama 2 hari dan mempunyai 2 hari cuti dan lain-lain - maka ia adalah sedikit seperti sentiasa beralih haba luar kuali air sebelum ia mempunyai peluang untuk mendidih. Jika anda seperti ramai pelajar baru yang mempunyai menubuhkan satu amalan qigong harian tetap kesukaran, Tahu anda tidak bersendirian.

* Qigong Pemula Kesilapan # 3 - Tidak Mengikuti Arahan *

Satu kesilapan besar yang baru membuat dengan qigong tidak mengikuti arahan. Satu kegemaran peribadi saya adalah apabila saya meminta pelajar untuk bernafas dalam melalui hidung mereka, dan keluar melalui mulut mereka. Saya sentiasa kagum bagaimana sukar arahan ini adalah untuk yang diikuti. Saya teringat di sini dari Tiga Syarat-syarat untuk Kejayaan dalam mana-mana usaha - a) Kaedah, b) Guru, c) Pelajar.

* Qigong Pemula Kesilapan # 4 - Round Pasak & Square Lubang *

Ini adalah salah satu kesilapan yang sama yang mendorong saya gila: apabila pelajar membawa konsep barat mereka apa senaman adalah untuk qigong. Pernahkah anda sedang bersenam dan memaksa diri anda melalui zon selesa anda, kerana anda menyangka bahawa yang akan membuat anda patut dan sihat? Anda tahu, bahawa suara yang mengatakan "okay, itu sudah cukup 'cepat diikuti dengan suara yang lain mengatakan' datang kepada hanya satu pusingan lagi, jangan malas ...". Well, saya ingin untuk membiarkan anda ke dalam rahsia sedikit diketahui, mantera barat eksais: "Tidak Pain, No Gain" - tidak boleh digunakan dalam Qigong.

* Qigong Pemula Kesilapan # 5 - Tidak Menetapkan Jelas Matlamat & Objektif *

Terdapat beberapa soalan yang sangat asas anda perlu dapat menjawab jika anda ingin mendapatkan hasil yang terbaik daripada amalan qigong anda. Terdapat juga bahan yang hilang ketika datang untuk menetapkan matlamat dan objektif, ia adalah sebab mengapa sebahagian besar daripada kita tidak berjaya dengan Tahun Resolusi New kami dan bahawa bahan yang hilang, perbezaan yang membuat perbezaan antara kejayaan dan kegagalan adalah: Clarity! Mengetahui apa yang anda mahu dan yang lebih penting mengapa anda benar-benar perlu mempunyai ia.

* Qigong Pemula Kesilapan # 6 - Giving Up Too Soon *

Menyerah terlalu awal adalah satu kesilapan yang sama baru buat dalam banyak bidang, tetapi saya melihat ini sangat sering dalam qigong. Saya percaya ramai pemula mempunyai harapan yang tidak realistik berdasarkan banyak 'hype' yang mengelirukan sekitar maklumat yang ada di Qigong. Mari kita menjelaskan bahawa qigong tidak akan mengembalikan kamu ke dalam beberapa jenis dude super dengan kuasa ajaib mistik seperti yang anda lihat dalam filem.

* Qigong Pemula Kesilapan # 7 - Hanya Belajar Dari Buku & DVD-kanak *

Qigong adalah seni, dan seperti semua seni, untuk benar-benar menguasai, anda perlu belajar dari orang lain yang pakar dalam bahawa seni dan paling mudah, cepat, ringkas, cara terbaik untuk melakukannya adalah langsung - berhadapan muka. Selama hampir satu dekad, saya mengembara 7000+ batu setahun untuk belajar daripada guru saya dan membelanjakan sebanyak lebih daripada 18 000 dalam proses. Tetapi mendengar saya sekarang, apabila saya mengatakan bahawa anda tidak perlu untuk berbuat demikian. Itu hanya satu keputusan yang saya dibuat kerana qigong adalah penting bagi saya. Pembelajaran qigong dari buku adalah super keras.

* Bonus 'Common' yang baru bermula Kesilapan * - hey, saya hanya suka lebih menyampaikan =)

Sentiasa ingin belajar bentuk baru - Guru saya, mengajar kira-kira 7 kursus qigong berbeza. Saya telah mengambil yang paling 'asas' satu sekurang-kurangnya 10 kali. Mengapa? Kerana ia membantu saya untuk benar-benar menguasai asas (baca paling penting) kemahiran qigong. Sebagai manusia kita seolah-olah ketagih keseronokan sesuatu yang baru. Tetapi kejayaan dalam qigong adalah bergantung kepada amalan harian, betul.

* Bottom Line: Permulaan, pertengahan atau lanjutan pengamal qigong, jika anda membuat mana-mana kesilapan-kesilapan ini mereka merosakkan hasil amalan qigong anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar