Kamis, 12 November 2015

Rumpai - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 1)

Rumpai - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 1)

Anda kemungkinan besar cuba untuk memusnahkan rumpai di taman anda. Tetapi bukan berbuat demikian, anda perlu belajar sifat-sifat penyembuhan mereka dan menggunakan rumpai untuk berurusan dengan pelbagai masalah kesihatan.

Daun lemak ayam dan puncak yang digunakan untuk membuat merebus. Anda perlu menggunakan merebus untuk merawat cirit-birit, serangan penyakit saraf dan sakit kepala. Dari segi kegunaan luaran merebus, anda boleh berkumur ia. Di samping itu, ia terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan kerengsaan kulit dan kudis.
Daun pisang yang lebih besar mengandungi glikosida, tannin, bahan-bahan mucilaginous, karotena, vitamin C, vitamin K, banyak vitamin garam kalium dan lain-lain bahan biologi aktif. Anda boleh menggunakan daun segar dan jus secara luaran untuk menghentikan pendarahan dan menyembuhkan luka. Anda perlu minum jus dan direbus dengan daun pisang yang lebih besar dalam kes penyakit perut dan batuk.
Daun burdock akar yang lebih besar dan terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan pelbagai penyakit. Akar mengandungi inulin polisakarida, minyak pati, tanin, glikosida dan protein. Air rebusan akar burdock besar mempunyai diuretik, perspiratory dan kualiti bakteria. Ia terbukti untuk meningkatkan metabolisme keseluruhan badan anda. Anda boleh menggunakan merebus luaran, dan juga, ketika berhadapan dengan penyakit kulit, merawat keradangan mukosa mulut dan mencuci rambut anda. Daun burdock yang lebih besar, seterusnya mereka, kaya dengan karotenoid, vitamin C, minyak pati dan lain-lain bahan biologi aktif. Daun segar terbukti untuk melegakan sakit sendi. Anda hanya perlu memburuk-burukkan daun dengan minyak sayur-sayuran yang hangat dan memohon bahagian bawah ke kawasan yang tidak baik. Tinggalkan memampatkan untuk semalaman yang. Daun digunakan untuk berurusan dengan migrain.
Dandelion biasa mempunyai pelbagai jenis kualiti penyembuhan. Anda perlu menggunakan keseluruhan loji. Kilang itu mengandungi karotenoid, vitamin C (daun baru mengandungi kira-kira 500 mg%), bahan-bahan pahit, flavonoid dan bahan-bahan mineral (terutamanya, besi). Menggunakan tumbuhan untuk memudahkan penghadaman, merawat aterosklerosis, menangani gout, dan membubarkan batu karang dan batu dalam buah pinggang. Di samping itu, ia boleh digunakan sebagai ubat hempedu yang bergerak. Makan 15 segar bunga dandelion biasa setiap hari untuk merawat tekanan darah tinggi. Anda boleh menambah bunga untuk salad anda atau campuran dengan madu. Daun segar dan akar boleh ditambah kepada salad. Anda perlu minum jus dandelion segar (menggunakan seluruh tumbuhan) untuk menyucikan organisma anda. Hanya mengambil satu sudu teh jus setiap hari. Satu kursus rawatan perlu bertahan selama 5 hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar