Kamis, 12 November 2015

Mata Spring Pheasant ini - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Didedahkan

Mata Spring Pheasant ini - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Didedahkan

Mata Spring pegar ialah berbunga kuning tumbuhan saka cerah. Herba ini mempunyai batang yang tumbuh ke ketinggian 40 sentimeter. Puncak herba harus dikumpulkan pada akhir kemekaran dengan memotong mereka betul-betul di atas sebahagian yang bersisik batang. Keringkan herba di dalam bilik yang mempunyai pengudaraan pada suhu antara 55 hingga 60 darjah Celsius. Herba ini digunakan untuk menghasilkan ubat pelbagai.

Puncak mengandungi glikosida terutamanya jantung, termasuk adonitoxin, adonitoxol, adonivernosid, strophanthin K, beta-cymarin dan lain-lain. Di samping itu, ia mengandungi flavonoid, saponin, phytosterols, etanol dan lain-lain bahan biologi aktif.
Herba ini merangsang fungsi hati dan menenangkan anda ke bawah. Selain itu, ia mempunyai tindakan diuretik. Mata Spring pegar ini mampu untuk meningkatkan peredaran darah. Ia terbukti menjadi besar sakit-pembunuh.
Glikosida jantung terbukti meningkatkan pengecutan otot jantung anda dalam hal kegagalan jantung. Di samping itu, mereka telah dikenali untuk melambatkan kadar jantung anda, memanjangkan diastole, mempunyai kesan positif ke atas proses-proses biokimia dalam otot jantung dan meningkatkan fungsi jantung.
Ubat mata Spring pegar itu digunakan untuk berurusan dengan gangguan sistem kardiovaskular. Kira-kira separuh daripada glikosida diserap ke dalam badan diikuti oleh perkumuhan agak cepat daripada badan. Oleh yang demikian, sedikit atau tiada apa yang terkumpul di dalam badan anda. Mereka boleh menjadi sangat membantu apabila merawat masalah peredaran darah yang kronik. Selain itu, anda boleh menggunakan ubat-ubat untuk bertenang sistem saraf pusat, berurusan dengan dystonia kardiovaskular dan merawat neurosis. Ubat-ubatan ini biasanya digunakan bersama-sama dengan motherwort, valerian dan pudina ubat.
Dos tunggal puncak kering daripada mata air pegar adalah dengan penyebatian 0.5 - 1 gram herba dengan segelas air. Anda boleh membuat penyelesaian yang lebih pekat dengan penyebatian 4-10 gram herba (puncak atau akar) dengan segelas air dan mengambil sudu merebus 3 kali sehari.
Pemulihan diperbuat daripada puncak mata air pegar boleh digunakan untuk mencegah asma, jantung lemak, edema, dan juga, gangguan jantung yang disebabkan oleh hipertiroidisme. Di samping itu, ubat-ubatan ini boleh melegakan sakit reumatik. Kadang-kadang, anda boleh menggunakannya sebagai ubat sedatif yang lemah dalam kes kekejangan, batuk kokol dan pelbagai jenis kesakitan.
Sebelum menggunakan herba ini, anda pasti perlu berjumpa dengan doktor anda. Herba ini tidak digalakkan untuk orang yang mengalami ulser perut, gastrik, enterocolitis dan ulser duodenum untuk mengelakkan kerengsaan kemungkinan saluran penghadaman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar