Kamis, 12 November 2015

Kelebihan Perubatan Alternatif

Kelebihan Perubatan Alternatif

Ramai orang beralih kepada dan cari kelebihan ubat-ubatan alternatif. Mereka telah menjadi kecewa dengan ubat-ubatan moden kerana ia sering bertujuan untuk mengira atau topeng sistem dengan ubat-ubatan yang sering disertai dengan kesan sampingan yang berbahaya. Ubat-ubatan alternatif merawat seluruh orang yang dengan sedikit atau tiada kesan sampingan.

Ubat-ubatan alternatif, yang diketahui oleh mereka, pasti tidak satu konsep yang baru, tetapi kemajuan baru dalam bidang perubatan moden telah dibayangi laluan semula jadi kepada kesihatan.

Malah, banyak ubat-ubatan alternatif hari ini merawat beberapa daripada kebimbangan utama pesakit di seluruh dunia. Ini termasuk:

Chiropractic - Profesion kiropraktik pastinya bukan rawatan baru, banyak syarikat insurans tidak akan melindungi penjagaan kiropraktik. Kelebihan rawatan kiropraktik adalah keupayaan untuk memanipulasi tulang belakang secara manual untuk mengurangkan kesakitan, sciatica, dan sakit kepala kembali. Banyak orang keamanan dari bentuk rawatan yang melibatkan tiada dadah atau ubat-ubatan.

Acupuncture - Satu amalan kuno Cina yang terdiri daripada memasukkan nipis, jarum steril ke dalam mata pilih dalam badan untuk melegakan kesakitan dan meningkatkan aliran darah dan peredaran. Tiada ubat yang digunakan dan banyak akupuntur menetapkan herba Cina untuk terus membantu proses penyembuhan.

Urutan - Ia telah wujud beribu-ribu tahun sebagai satu cara untuk melicinkan secara semula jadi daripada otot tekanan, tetapi urut hari ini juga digunakan untuk meningkatkan aliran darah dan membantu pesakit yang berada dalam kesakitan berterusan nafas lega. Di samping itu, urut adalah sangat berguna untuk keadaan yang biasa seperti sakit kepala, siku tenis, dan siku pemain golf, untuk menamakan beberapa.

Homeopati - Diperkenalkan pada 1796 oleh pakar perubatan Jerman. Idea di sebalik homeopati adalah bahawa seperti penawar suka dan persediaan oleh itu sangat cair yang dicipta untuk mendapatkan bantuan yang diperlukan. Sebagai contoh, jika seseorang mempunyai alahan kepada rumpai, penyediaan yang berkenaan ramuan yang sangat dicairkan daripada rumpai dan air tulen. Sebagai orang yang menggunakan campuran dalam dos minit itu, ia membantu badan memulihkan diri sendiri alahan.

Penyembuhan melalui herba - Manusia telah menggunakan herba dan produk semula jadi selama beribu-ribu tahun, tetapi apabila perubatan moden mengambil alih, herba akan diketepikan. Herba adalah sangat kuat dan boleh merawat keadaan seperti sakit, lelah, tahap kolesterol, jantung, dan yang paling penting, herba boleh dan mencegah syarat-syarat tertentu dari yang pernah berlaku.

Pemikiran Akhir

Kelebihan ubat-ubatan alternatif banyak dan sementara ramai orang hanya menemui banyak manfaat, sesetengah budaya tidak pernah meninggalkan kelaziman perubatan alternatif. Merawat keadaan dengan cara yang lebih semula jadi adalah lebih selamat untuk badan, menyebabkan kesan-kesan sampingan yang kurang, dan kos efektif.

Banyak syarikat insurans mula melihat cahaya dan membuat elaun dalam polisi mereka untuk akupunktur dan penjagaan kiropraktik. Walaupun perubatan moden kelihatan herba untuk membuat ubat-ubatan tertentu, tetapi menjual mereka di bawah preskripsi dan bukan di kaunter. Mereka yang telah sentiasa diketahui ubat-ubatan alternatif yang selamat dan berkesan gembira melihat peralihan kepada pendekatan pemulihan yang lebih semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar