Kamis, 12 November 2015

Teknik metamorf - Alat untuk Transformasi

Teknik metamorf - Alat untuk Transformasi

Ramai di antara kita ingin mengubah kehidupan kita dan pilihan-pilihan untuk berbuat demikian sering kelihatan untuk melibatkan usaha atau pernyataan diri. Salah satu kaedah yang mudah, santai dan tanpa tenaga adalah Teknik metamorf.

Seorang pengamal teknik yang berfungsi dengan sentuhan lembut mengusap - pertama pada kaki, kemudian tangan, dan akhirnya kepala. Semasa sesi, yang mengambil masa kira-kira sejam, anda boleh bercakap, hanyut ke dalam keadaan relaksasi yang mendalam atau melakukan apa sahaja yang berasa semula jadi. Tanpa perlu membincangkannya, corak lama tingkah laku dan kehidupan boleh turun jauh.

Dicipta oleh seorang lelaki Britain, Robert St John, pada tahun 1960, dan dibangunkan oleh Gaston St Pierre, Teknik telah mengembara di seluruh dunia walaupun kebanyakan pengamal masih diletakkan di UK. Tiada peralatan mewah diperlukan, hanya kehadiran berkembar pengamal. Hairanlah hanyalah modaliti hampir malu ini tidak lebih dikenali.

Teknik metamorf boleh diambil oleh sesiapa sahaja dan hadiah yang indah kepada penerima. Bukan sahaja ia penyembuhan untuk orang dewasa tetapi ia adalah amalan mudah yang sesuai untuk kanak-kanak dengan perkembangan dicabar atau dewasa. Ia cenderung untuk membawa keseimbangan kepada kehidupan, dan guru-guru menerangkan bagaimana semua orang pada spektrum 'afferent' dan 'efferent. Individu yang paling afferent mungkin masuk mencari, walaupun autistik, dan cenderung untuk berfikir tanpa tindakan, manakala efferent yang paling akan cenderung untuk bertindak pertama dan berfikir kemudian. Penggunaan Teknik yang boleh menjadi pemangkin ke arah kira-kira.

Satu amalan yang mudah yang anda boleh lakukan bila-bila masa berasal dari kerja. Ia adalah 'corak konsep' atau bulatan penyembuhan. Letakkan satu tangan berbanding dengan yang lain ke arah yang bertentangan, membuat ruang di dalam tangan. Sekarang, dengan mana-mana jari, sentuh bahagian luar buku jari pertama setiap ibu jari. Visualise atau berfikir ke dalam ruang yang telah anda buat, orang, nama atau keadaan yang anda ingin membenarkan tenaga mengalir ke. Sekarang beralih tangan anda untuk membuat bulatan kecil ke-tempat di mana tangan anda menyentuh. Membolehkan tenaga untuk pergi di mana ia boleh tanpa cuba mempengaruhi hasilnya. Teruskan untuk satu atau dua minit atau sehingga anda rasa satu syif.

Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai Teknik metamorf dalam talian atau daripada Persatuan metamorf. Di Amerika Syarikat, amalan Metamorphosis boleh didapati, yang mengikuti kerja-kerja Robert St John lebih rapat.

Jika anda merasa tertarik dengan kaedah ini, anda akan menikmati pengalaman penyembuhan lembut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar