Kamis, 12 November 2015

Adakah berlebihan Punca Berpeluh Anda Untuk Mempunyai Satu Badan Bau memalukan?

Adakah berlebihan Punca Berpeluh Anda Untuk Mempunyai Satu Badan Bau memalukan?

Ramai orang mengalami peluh berlebihan terutama di ketiak, tapak tangan dan tapak kaki dan juga di bahagian dada dan belakang. Kawasan-kawasan ini mempunyai banyak kelenjar peluh yang lebih dan sebagainya adalah lebih ketara.

Apabila anda di atas api dan berpeluh ia boleh membawa kepada banyak keadaan menyusahkan dan memalukan. Nasib baik, anda mempunyai banyak alternatif untuk merawat kedua-dua berpeluh dan bau badan. Apabila semua tips ini akan dimasukkan ke dalam tindakan, anda akan mendapati bahawa berbau segar akan berjalan kaki di taman.

Pastikan Anda Minum banyak air

Apabila anda minum air yang banyak, anda membantu badan mengekalkan suhu normal supaya kelenjar peluh boleh berfungsi secara normal juga. Anda perlu minum lebih banyak gelas air semasa bersenam atau dalam cuaca panas kerana dehidrasi sentiasa kemungkinan. Juga, mengambil air kosong akan mencuci keluar toksin yang menyumbang kepada lebih pemanasan.

Mengurangkan pengambilan kafein

Makanan dengan kafein seperti kopi dan soda mengandungi perangsang yang meletakkan kelenjar peluh ke dalam overdrive. Ini adalah kerana sebagai kebimbangan anda meningkat dengan pengambilan kafein yang lebih besar, corak berpeluh anda juga menjadi lebih teruk dalam masa. Saya cadangkan cuba untuk beralih kepada air jika anda berasa dahaga dan memerlukan penghidratan.

Jika anda kerap mengambil mana-mana daripada yang berikut anda juga perlu mengambil kira menghadkan atau menghentikan pengambilan alkohol, rokok dan dadah haram. Ini adalah tidak brainer sebagai bahan kimia di dalam barang-barang ini membuat lebih sukar untuk badan berfungsi secara normal.

Makan Lebih peluh-Menghalang Makanan

Makanan pedas, manis dan masin merangsang kelenjar peluh, dengan itu, yang membawa kepada berpeluh berlebihan. Jika anda cuba untuk makan makanan yang pedas, melihat bagaimana anda merasa peluh datang di atas disebabkan oleh tindak balas badan kepada bahan kimia yang ada di dalamnya. Sebaliknya, anda perlu beralih kepada makanan yang menghalang berpeluh seperti oren, kiwi, pisang, tembikai, lobak merah dan kentang manis.

Persediaan herba juga telah terbukti berkesan. Anda akan mendapati banyak ubat semula jadi untuk mengurangkan berpeluh anda jika anda penyelidikan internet.

Bertenang

Satu lagi punca berpeluh adalah tekanan mental, kebimbangan dan bimbang. Saintis percaya bahawa ia mungkin kerana tindak balas melawan atau penerbangan kami kepada keadaan tertekan di mana jantung mengepam lebih banyak darah ke dalam otot dan kulit sebagai persediaan untuk tindakan. Akibatnya, kelenjar peluh juga dirangsang yang membawa kepada tahap yang tinggi berpeluh untuk tempoh masa.

Ia membayar untuk bertenang apabila di bawah tekanan atau tekanan dan juga apabila berasa cemas. Cuba teknik pernafasan dalam yoga, memikirkan perkara yang positif dalam visualisasi kreatif dan umumnya hanya tinggal tenang walaupun keadaan.

Lain-lain telah ditegaskan bahawa akupunktur bekerja di bersantai. Anda mungkin mengalami keputusan yang berbeza tetapi anda boleh cuba kaedah ini.

Sudah tentu, anda perlu mengamalkan kebersihan yang baik dengan mengambil mandi dengan air sejuk. Ambil perhatian bahawa mandi air panas kelihatan merangsang kelenjar peluh dan, oleh itu, perlu dielakkan kerana banyak yang mungkin.

Akhirnya, masalah anda yang berkaitan dengan berpeluh berlebihan perlu diselesaikan dalam masa. Jika anda perservere, anda terikat untuk mencari apa yang terbaik untuk anda tanpa melanggar di dalam terlalu banyak berpeluh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar