Kamis, 12 November 2015

Jenis-jenis Penyembuhan Tenaga Berdasarkan

Jenis-jenis Penyembuhan Tenaga Berdasarkan

Dalam bidang penyembuhan alternatif anda mungkin pernah mendengar kerja tenaga dan tertanya-tanya apa yang ada. Kumpulan tertentu kaedah menangani apa yang dikenali sebagai badan-badan tenaga anda atau aura. Kerja-kerja yang dilakukan ke atas aura membantu dalam mengimbangi badan fizikal anda. Kaedah ini tidak mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau. Ia mengimbangi. Apabila badan anda berada dalam keseimbangan ia dapat menghapuskan penyakit.

Walaupun terdapat pelbagai kaedah tenaga, saya ingin menyebut hanya beberapa.

Healing Touch

Ini adalah kerja tenaga pertama yang saya pelajari. Walaupun mengambil kelas ini saya merasakan seolah-olah saya telah pulang ke rumah. Saya tahu di mana saya mahu memberi tumpuan hidup saya. Penyembuhan Touch adalah tidak benar-benar modaliti a. Ia merupakan satu program yang mengajar beberapa teknik. Terdapat satu program pensijilan yang sangat ketat. Ia telah dimulakan oleh amalan jururawat dan kejururawatan dan standard yang ketat. Program ini mempunyai penekanan yang kuat kepada pendidikan berterusan, penjagaan diri dan etika. Jika anda ingin pengenalan yang sangat baik untuk bekerja dengan aura, kelas pertama adalah pengenalan yang sangat baik.

Salah satu teknik dalam program ini dipanggil laser. Anda memberi tumpuan tenaga dari jari anda ke kawasan yang terjejas. Saya ditangkap bahagian yang berisi kelapa saya di kerusi logam saya lipat dan mencubit off merupakan selonggok kulit. Saya menggunakan laser bila-bila masa saya boleh dalam tempoh beberapa hari. Apa yang akan mengambil masa seminggu untuk berhenti menyakiti dihapuskan luka kecuali parut kecil saya perlu mencari untuk mencari.

Reiki

Ini adalah bentuk kedua penyembuhan alternatif yang saya belajar. Reiki adalah satu siri kelas-kelas hujung minggu diajar oleh seorang Reiki Master. Anda menerima attunement yang membuka dan meningkatkan getaran anda sendiri untuk lebih berupaya untuk menyalurkan tenaga Reiki. Sekali lagi, baki dibawa kepada aura yang seterusnya membolehkan badan fizikal untuk mengimbangi dirinya melepaskan penyakit.

Healing Pranic

Prana adalah karya Sanskrit yang bermaksud hidup berkuat kuasa. Anda dilatih untuk menghantar prana dari tangan anda ke orang lain. Di peringkat maju anda belajar menggunakan warna untuk membawa keseimbangan kepada badan-badan mental, emosi, rohani dan fizikal. Terdapat teknik-teknik tertentu yang membawa keseimbangan kepada penyakit tertentu, kedua-dua fizikal dan mental. Terdapat juga sebuah kelas dalam perlindungan psikik yang memberikan anda alat dan teknik untuk melindungi diri anda daripada getaran rendah yang datang dari orang lain.

Healing Touch, Reiki dan Pranic penyembuhan hanya tiga daripada apa yang dipanggil kaedah berasaskan tenaga. Kesemua mereka bekerja untuk membawa keseimbangan kepada aura dan bahagian-bahagian lain tubuh tenaga yang membolehkan tubuh untuk mengatur tenteranya untuk pulih daripada penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar