Kamis, 12 November 2015

Cara Hadapi Mempunyai Gas berlebihan

Cara Hadapi Mempunyai Gas berlebihan

Gas ialah beberapa perkara. Ia menyakitkan, menjengkelkan, dan masalah. Sesetengah orang mendapatkan gas lebih daripada yang lain, dan jika anda salah seorang dari orang-orang yang perlu berurusan dengan selepas hampir setiap hidangan tunggal, maka di sini adalah beberapa maklumat yang berguna yang akan membantu anda dapat menguruskannya.

Pertama sekali, anda perlu menyimpan senarai apa makanan yang mempunyai kecenderungan yang paling untuk memberikan anda gas selepas makan. Pastikan anda memuat mengelakkan makanan ini, atau sekurang-kurangnya pastikan anda hanya makan mereka dalam jumlah yang sederhana. Jangan keterlaluan apabila makan, sama ada. Jika anda makan lebih banyak makanan daripada yang anda perlukan, maka anda melakukan apa-apa lagi tetapi menetapkan diri untuk masalah. Kurang makan adalah salah satu yang terbaik, jika bukan cara terbaik untuk menjaga diri anda daripada mendapat gas.

Satu lagi perkara yang boleh menjadi bantuan yang besar adalah untuk pop beberapa ubat anti-gas sebelum makan. Anggaplah ia sebagai serangan terlebih dahulu terhadap gas. Sesuatu yang lain yang boleh menjadi besar-besaran berguna adalah bersenam. Jika anda bersenam, anda menala badan anda untuk penghadaman dan pencernaan yang lebih baik adalah sebahagian daripada apa yang membuat gas di teluk.

Satu lagi perkara yang anda perlu diingat adalah bahawa jika anda tidak toleran laktosa, maka anda perlu untuk mengelakkan produk tenusu dan susu lurus ke atas. Ini jenis usah dikatakan, tetapi ia adalah satu perkara yang sangat penting yang perlu diingat. Ingatlah bahawa jika anda benar-benar mahu menyimpan gas jauh, anda perlu untuk mengambil langkah-langkah yang betul atau bersedia untuk menangani kesan menyakitkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar