Kamis, 12 November 2015

Tahu Sembelit Kawal Ia

Tahu Sembelit Kawal Ia

Sembelit boleh menambah kepada senarai pelbagai masalah kesihatan seseorang menderita dalam hidup / beliau, namun ia tidak diketahui membawa ancaman kesihatan serta-merta atau teruk. Bahagian yang terbaik daripada berita adalah bahawa seseorang yang mempunyai sembelit kronik tidak menjadi mangsa kecacatan fizikal dalam apa bentuk. Dalam erti kata lain, kematian kerana bentuk yang teruk sembelit amat jarang berlaku.

Penghapusan sisa organik adalah salah satu fungsi yang paling penting dalam mana-mana makhluk hidup dan ia secara langsung dikaitkan dengan fungsi metabolik secara keseluruhan, oleh itu air besar yang tidak lengkap atau tidak teratur menyebabkan tahap yang tinggi ketidakselesaan, keresahan perut, masalah gastrik, sakit perut dan lain-lain dalam sistem badan. Universal, hampir setiap manusia dipengaruhi oleh keadaan ini pada satu atau lain-lain peringkat kehidupan / beliau merentasi semua kumpulan umur, jantina dan kaum. Tetapi, menangguhkan bantuan perubatan lebih sembelit kronik boleh memburukkan lagi keadaan, dan ini sebagai balasan membolehkan bahaya kesihatan untuk bersembunyi pada umumnya.

Malah, pergerakan usus yang lancar antara 3-21 kali seminggu adalah dianggap normal bagi orang dewasa purata. Sudah tentu, satu pergerakan usus biasa sehari adalah corak yang sesuai, tetapi separuh daripada penduduk dunia tidak ikut sama. Menariknya, bermulanya sembelit akut biasanya panggilan untuk herring merah berbanding sejarah sembelit kronik kerana bekas boleh menunjukkan satu keadaan perubatan yang serius yang mendasari.

Dalam kes, pendarahan rektum, sakit perut dan kekejangan, loya dan muntah-muntah, dan kehilangan berat badan sukarela menemani kesukaran untuk membuang air besar, maka seseorang hendaklah segera dapatkan bantuan perubatan. Selama ini, masyarakat perubatan telah menjalankan penyelidikan perubatan yang besar untuk menentukan punca sebenar sembelit.

Dan, pelbagai kajian telah mendapati beberapa sebab seperti diet sebagai- miskin, julap (contohnya, herba julap tertentu), tabiat membuang air besar yang tidak betul, ubat-ubatan tertentu, penyakit usus dan ketidakseimbangan hormon menjadi punca lazim sembelit dalam orang yang berlainan.

Kebanyakan orang yang mengalami serangan sembelit aduan kesukaran untuk membuang air besar, najis keras dan kering menyebabkan tekanan yang berlebihan. Dalam kes-kes, tanda-tanda yang boleh dikenal pasti seperti sakit semasa buang air besar, perasaan kembung, buang air besar kerap, cepat marah, sakit perut dan ketidakselesaan perut adalah ciri-ciri sembelit. Sembelit adalah salah satu masalah yang paling biasa yang menjejaskan berjuta-juta orang, dan oleh itu, terdapat pelbagai jenis prosedur perubatan dan bukan perubatan yang digunakan dalam rawatan di seluruh dunia.

Ubat sembelit untuk rawatan perubatan termasuk pembedahan dan bukan pembedahan - prosedur pembedahan melibatkan pembuangan najis keras dan colectomy jumlah kecil atau jumlah. Tetapi, dalam kes rawatan bukan pembedahan, ubat-ubatan atau dadah yang digunakan untuk mengatasi tekanan pergerakan usus keras '. Kepedihan sembelit boleh dikawal melalui pemakanan yang betul dengan pengambilan makanan yang betul seperti gentian yang kaya iaitu: lobak merah, bran, oat, barli, kubis, buah-buahan segar dan lebih.

Minum 8 hingga 10 gelas air bersama-sama dengan rejim berat senaman fizikal yang kerap dikenali untuk membantu mengurangkan masalah sembelit. Di samping itu, manusia telah sentiasa bergantung kepada makanan tambahan herba untuk perlindungan terhadap penyakit, ketidakseimbangan badan, gangguan, kecederaan et al.

GSCare, makanan tambahan herba satu-of-seumpamanya, diperbuat daripada herba tulen yang mampu melawan sembelit. Ia juga menunjukkan sifat-sifat cemerlang dalam mengawal senak, rasa tidak selesa kerana kembung perut, sistem penghadaman tidak bermaya dan nafas berbau (halitosis).

Percayalah Ayurveda untuk datang dengan penyelesaian yang paling berkesan untuk semua masalah kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar