Kamis, 12 November 2015

Terapi Penggal Pertama Osteopathy

Terapi Penggal Pertama Osteopathy

Anda baru sahaja mendengar tentang osteopati, dan anda mendaftar untuk sesi terapi dengan osteopati itu. Sekarang sebagai tarikh terapi anda datang lebih dekat anda telah mula freaking keluar. Lagipun, ini adalah rawatan yang sama sekali tidak tahu tentang. Kebimbangan anda mengenai keselamatan tulang anda mempunyai asas yang kukuh, memandangkan bagaimana hari ini banyak ahli terapi yang belum lagi disahkan memasarkan diri mereka. Sekiranya anda berada di ambang membatalkan keluar temujanji anda, tunggu bersama-sama. Osteopati bukan sahaja apa-apa rawatan yang datang tiba-tiba. Ini adalah satu rawatan yang telah ada wujud sejak 1890-an. Osteopati anda adalah seorang doktor bertauliah yang terpaksa menjalani sekitar 4 hingga 5 tahun pengajian dan 2 tahun pengalaman praktikal.

Baik dalam kes anda masih tidak dilepaskan, maka ia adalah lebih baik untuk mendapatkan idea yang adil dari apa yang anda boleh mengharapkan pada sesi terapi pertama anda. Idea di sebalik osteopati adalah bahawa rawatan itu akan memberi tumpuan kepada individu. Ini bermakna dalam bahawa langkah pertama untuk osteopati adalah bahawa sejarah perubatan peribadi akan disemak secara terperinci. Ini tidak bermakna anda akan dijangka untuk membawa semua rekod perubatan anda bersama-sama dengan anda. Rawatan ini adalah pada dasarnya satu manual. Walau bagaimanapun ia tidak akan menyakiti anda untuk menjalankan laporan x-ray anda bersama-sama dengan anda. Sebaik sahaja anda memenuhi osteopati anda, dia pertama akan mengenali anda. Ini penting kerana Osteopathy bertujuan mengarahkan gaya hidup anda dengan cara yang sihat. Itulah sebabnya gaya hidup anda, rutin harian, jumlah senaman fizikal semua akan menjadi bidang kepentingan untuk Osteopath anda.

Sudah tentu selepas perbincangan umum mengenai gaya hidup anda fokus perbualan akan beralih kepada isu-isu yang lebih teknikal. Osteopati yang akan meminta anda apa yang ada di sana untuk tahu tentang sejarah perubatan anda. Anda akan perlu untuk meletakkan penekanan khas kepada masalah yang dihadapi oleh tulang dan otot anda. Adalah lebih baik untuk mengetahui jika anda mempunyai isu tulang dalam keluarga anda kerana banyak isu-isu tulang adalah keturunan. Selepas itu rawatan manual akan bermula di mana anda perlu berbaring di atas meja rawatan dan osteopati itu akan bermula diagnosis.

Keseluruhan prosedur adalah satu yang mudah dan tidak akan membawa anda lebih daripada 1 jam. Sebaik sahaja anda mempunyai sesi terapi pertama anda, anda pasti menyukainya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar