Kamis, 12 November 2015

Sakit Leher: Penyelesaian Perubatan Alternatif

Sakit Leher: Penyelesaian Perubatan Alternatif

Leher dan bahagian atas kawasan bahu saya sentiasa ketat dan kadang-kadang ada sakit membosankan akan turun tangan saya dan sehingga ke leher saya, ini kadang-kadang memberi saya sakit kepala, pada peringkat ini saya bosan dengan mengambil ubat penahan sakit, apa yang boleh saya lakukan?

Terdapat dua jenis sakit leher akut dan kronik, jenis akut sentiasa hampir datang sekitar masa ini tahun apabila orang melihat cahaya matahari sedikit dan tiba-tiba mendedahkan leher mereka kepada udara sejuk, ini datang kira-kira kerana dalam masa musim bunga walaupun sinar matahari hangat udara masih sangat sejuk, jadi matahari membuka liang dan udara sejuk menembusi otot di leher menyebabkan kekejangan tiba-tiba atau creaks di leher dengan orang yang tidak dapat memusingkan kepala mereka dengan betul, ini adalah yang paling ketara semasa memandu kereta. Itu pepatah lama tidak pernah menumpahkan pengaruh hingga Mei ini ketinggalan perlu dipatuhi.

Jenis kronik sakit leher boleh datang dari pembentukan tekanan dalam medan tenaga badan anda. Walaupun kawasan ini mengalami kecederaan tekanan masih boleh bertanggungjawab, misalnya jika seseorang mempunyai tekanan untuk tempoh masa yang panjang ketegangan ini boleh nyata dirinya sebagai sesak dalam otot tertentu terutama kawasan belakang dan bahu, maka jika seseorang dari segi fizikal mengenakan diri mereka otot yang sudah berada di dalam keadaan ketegangan kini lebih mudah ditarik dan kecederaan berlaku. Dalam kira-kira 90% daripada semua masalah bahu leher tekanan adalah punca asas. Tekanan ini boleh datang dari kerja; perhubungan atau hanya dengan cara yang sibuk hidup yang ramai orang mengambil mudah atau berfikir adalah perkara biasa pada masa kini. Kepercayaan kuno bahawa hidup ini mesti keras adalah sangat berleluasa hari ini. Dengan ini orang ideal memandu diri mereka lebih keras dan lebih keras sepanjang masa, ia adalah hanya apabila tekanan memperlihatkan dirinya dalam bentuk kesakitan yang orang tiba-tiba mengambil perhatian. Sakit adalah satu-satunya cara badan anda boleh berkomunikasi dengan anda untuk cuba memperlahankan anda. Tetapi walaupun orang ini sentiasa cuba untuk hanya mencari penyebab fizikal untuk sakit dan merasa sukar untuk menerima bahawa ia mungkin tekanan, mereka tidak bersedia untuk menerima kerana ini untuk berbuat demikian mungkin bermakna bahawa mereka perlu menghadapi isu-isu dan mungkin mengubah mereka gaya hidup dalam beberapa cara. Kadang-kadang dengan cara penyakit pelik boleh memberi orang rehat yang sangat diperlukan dari gaya hidup yang sibuk mereka. Dalam merawat apa-apa kesakitan atau penyakit kita menggunakan satu prinsip yang sangat penting dalam bidang perubatan Cina yang dikenali sebagai ben dan biao itu. Jadi apa maknanya? Ringkasnya ben bermakna untuk merawat punca kesakitan atau penyakit dan biao bermaksud untuk merawat gejala atau manifestasi, yang dalam kes ini adalah leher bahu / ketat. Jadi yang kita merawat pertama ben atau biao itu. Dalam kes ini kita merawat biao dengan gabungan akupunktur, bekam dan panas untuk melegakan kesakitan yang pertama dan kemudian sekali kesakitan telah reda dengan katakan 60-70 peratus yang boleh mengambil masa sehingga 3-4 rawatan atau lebih kita kemudian meneruskan untuk merawat ben. Menggunakan pelan rawatan ini akan memastikan bahawa punca kepada masalah ini akan dijaga supaya penawar yang kekal dapat dicapai. Jadi bagaimana kita merawat ben, baik pertama sejarah perubatan yang terperinci akan diambil, perkara-perkara seperti corak tidur, buang air besar, kekerapan sakit kepala (jika ada), tahap tenaga, selera makan, perasaan dan lain-lain Kemudian lidah dan nadi akan diperiksa .

Sebagai kesimpulan maka tegasan (ben) akan biasanya dirawat dengan gabungan akupunktur dan herba Cina dan biao dengan akupunktur dan bekam. Dalam sendiri leher amalan dan bahu masalah saya biasanya bertindak balas dengan baik dan cepat untuk rawatan terutama menggunakan ben dan biao prinsip.

Kim McMenamin Dip.Ac. Lic.Ac. C.Ac. China MQP

Tidak ada komentar:

Posting Komentar