Kamis, 12 November 2015

Sedalam-dalamnya Berpeluh - Menyebabkan untuk sebanyak-banyaknya Berpeluh

Sedalam-dalamnya Berpeluh - Menyebabkan untuk sebanyak-banyaknya Berpeluh

Berpeluh berlebihan adalah satu keadaan yang saya menderita selama tujuh tahun. Hanya duduk di rumah, menyejukkan keluar, saya mendapati diri saya berpeluh berlebihan.

Ringkasnya, berpeluh adalah mekanisme biologi normal digunakan untuk mengawal suhu badan. Tetapi, apabila sistem saraf simpatik menjadi lebih aktif, ini menyebabkan kelenjar peluh anda ke dgn kelebihan berlebihan peluh. Tetapi apabila anda peluh yang tidak terkawal tanpa sebab yang jelas, terutamanya apabila anda berada lama di suatu tempat kira-kira 40 tahun, maka anda boleh mempunyai hiperhidrosis sekunder.

Sebab Untuk meleleh Berpeluh

Genetik - Kebanyakan doktor bersetuju bahawa berpeluh adalah kerja-kerja gen anda. Jadi, jika mana-mana keluarga anda berpeluh banyak maka ada kemungkinan besar bahawa anda juga akan menjadi seperti mereka.

Akil baligh dan menopaus - saya mula berpeluh banyak apabila saya adalah seorang remaja. Banyak perubahan akan berlaku dalam badan anda apabila anda sampai ke usia yang tertentu. Wanita juga boleh mengalami banyak berpeluh apabila mereka mencapai menopaus mereka.

Fungsi normal saraf, saraf tunjang dan otak - Kelenjar peluh adalah seluruh badan kita dan jika masalah berlaku dengan sistem saraf, maka penghantaran yang tidak betul boleh dihantar, menyebabkan peluh berlebihan. Saraf tunjang kami adalah bahagian yang sangat penting dalam sistem saraf dan anda boleh mendapatkan hiperhidrosis jika ia mempunyai apa-apa tumor. Peluh juga dikendalikan oleh hipotalamus yang merupakan sebahagian daripada otak yang yang menjaga lapar dan dahaga kami. Ia juga menguruskan tahap suhu dalam badan kita. Jika otak kita tidak berfungsi dengan baik maka ia akan menyebabkan badan kita berpeluh abnormal.

Sebab-sebab lain peluh berlebihan termasuk obesiti, tindak balas terhadap makanan tertentu, cuaca panas dan kerja kasar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar